dikkatli okuyun doblo vb araçlar artık ticari
sayılmıyor....
Çok amaçlı araç” olarak tanınan
Doblo,
Connect,
Kango,
Expres,
Combi,
Partner,
Caddy,
Transpoter,
Starex
gibi araçlar, ister 1+1 ister 4+1 olsun, 21.07.2005
tarihine kadar yük taşımak üzere imal edilmiş araç olarak sınıflandırılmıştı.
Ancak, Gümrük Müsteşarlığı’nın 8 Seri No.lu Gümrük Genel Tebliği
(Tarife-Sınıflandırma Kararları) ile bu araçlardan şoför mahallinin arkasında
koltuğu veya camı bulunanlar, 21.07.2005 tarihinden itibaren binek otomobili
sınıfına dahil edilmiştir. O güne
kadar geçerli olan uygulamaya göre, yolcu taşıma kapasitesi toplam taşıma
kapasitesinin yarısından az olan araçlar yük taşımaya mahsus araç olarak
değerlendiriliyor; yolcu taşıma kapasitesi toplam taşıma kapasitesinin
yarısından fazla olanlar ise yolcu taşımaya mahsus araç olarak
sınıflandırılıyordu. Ancak sözü edilen Tebliğle araçların
sınıflandırılmasında bu kriter terk edilmiştir.
Tebliğle belirlenen yeni
kriterlere göre, hem yolcu hem de yük taşıyabilen araçlardan şoförün
arkasında da koltuğu veya yanda camları olan araçlar binek otomobili
sayılmaktadır. Hatta, sadece önde iki kişilik koltuğu (1 + 1) olsa dahi,
şoför ve öndeki yolcunun arkasındaki kısımda emniyet kemeri veya emniyet
kemeri montajı için tertibat ya da koltuk ve emniyet ekipmanı montajı için
sabit tertibat bulunan, arka kısmı yolcu bölümündeki döşemeyle k“Çok amaçlı araç” olarak tanınan Doblo, Connect, Kango, Expres, Combi, Partner, Caddy,
Transpoter, Starex gibi araçlar, ister 1+1 ister 4+1 olsun, 21.07.2005
tarihine kadar yük taşımak üzere imal edilmiş araç olarak sınıflandırılmıştı.
Ancak, Gümrük Müsteşarlığı’nın 8 Seri No.lu Gümrük Genel Tebliği
(Tarife-Sınıflandırma Kararları) ile bu araçlardan şoför mahallinin arkasında
koltuğu veya camı bulunanlar, 21.07.2005 tarihinden itibaren binek otomobili
sınıfına dahil edilmiştir. O güne
kadar geçerli olan uygulamaya göre, yolcu taşıma kapasitesi toplam taşıma
kapasitesinin yarısından az olan araçlar yük taşımaya mahsus araç olarak
değerlendiriliyor; yolcu taşıma kapasitesi toplam taşıma kapasitesinin
yarısından fazla olanlar ise yolcu taşımaya mahsus araç olarak
sınıflandırılıyordu. Ancak sözü edilen Tebliğle araçların
sınıflandırılmasında bu kriter terk edilmiştir.
Tebliğle belirlenen yeni
kriterlere göre, hem yolcu hem de yük taşıyabilen araçlardan şoförün
arkasında da koltuğu veya yanda camları olan araçlar binek otomobili
sayılmaktadır. Hatta, sadece önde iki kişilik koltuğu (1 + 1) olsa dahi,
şoför ve öndeki yolcunun arkasındaki kısımda emniyet kemeri veya emniyet
kemeri montajı için tertibat ya da koltuk ve emniyet ekipmanı montajı için
sabit tertibat bulunan, arka kısmı yolcu bölümündeki döşemeyle kaplı olan,
arka kısmında da havalandırma, iç aydınlatma veya küllük bulunan, yolcu bölümü
ile arka bölüm arasında sabit bir panel veya bariyer bulunmayan araçlar da
binek otomobili sınıfına dahil edilmiştir.
aplı
olan, arka kısmında da havalandırma, iç aydınlatma veya küllük bulunan, yolcu
bölümü ile arka bölüm arasında sabit bir panel veya bariyer bulunmayan
araçlar da binek otomobili sınıfına dahil edilmiştir.
Bu durumda kapalı
kasalı kamyonet veya % 10 oranında vergilendirilen otomobil grubundaki
(Doblo, Connect, Kango, Expres, Combi, Partner, Caddy, Transpoter, Starex
gibi) araç iken 8+1’e dönüşen araçlardan, motor silindir hacmi 1600 cm³’ün
altındaysa % 37, 1601 ila 2000 cm³ arasındaysa % 60, 2001 cm³’ün üzerindeyse
% 84 oranında ÖTV’ye tabi araç olarak ek vergi istenmiştir
|
1 yorum:
Merhaba,yazınızı baştan sona okududum,fakat bir çelişki var sanırım, bu bahsettiğiniz araçların ruhsatlarında kamyonet sınıfında olduklarını görmekteyiz.
Şimdi ben 5+1 mitsubishi L 300 panel van almak istediğimde bunun vergisini binek otomobil sınıfındamı ödemem gerekicek,ruhsatta geçen kamyonet ibaresinin bir hükmü olmayacak mı?
Yorum Gönder