.

.

19 Ocak 2011 Çarşamba

Mizan bildirimi-Yeni uygulama.

Elektronik Ortamda “Kesin Mizan Bildirimi” Zorunluluğu

Resmi Gazetede yayımlanan 403 seri no.lu VUK G.Tebliği ile bilanço esasına tabi mükelleflere, 2010 ve izleyen dönemler için, elektronik ortamda kesin mizan bildirimi verme zorunluluğu getirilmiştir.

19.01.2011 RG de yayımlanan 403 no.lu VUKGT de yapılan düzenlemeyle, bilanço esasına tabi mükelleflere, 2010 ve izleyen dönemler için, elektronik ortamda kesin mizan bildirimi verme zorunluluğu getirilmiştir.

Yapılan düzenleme aşağıda özetlenmiştir.

1. Bildirim Vermek Zorunda Olanlar Bildirim verme zorunluluğu kapsamına;Bilanço esasına göre defter tutan gv mükellefleri ile kv mükellefleri alınmıştır.

2. Kapsam Dışı Bırakılanlar Aşağıdaki kurumlar,bu yükümlülüğe tabi değildir.

  • Bankalar
  • Finansal kiralama ve faktoring şirketleri
  • Ödünç Para Verme İşleri Hk.KHK kapsamında yer alan Finansman Şirketleri
  • Sigortacılık Kanununa göre kurulan ve faaliyette bulunan sigorta şirketleri
  • Menkul Kıymet Yatırım Fonları ve Yatırım Ortaklıkları
  • Sermaye Piyasası mevzuatına göre faaliyette bulunan Aracı Kurumlar
  • Emeklilik Yatırım Fonları ile Emeklilik Şirketleri
  • Gelir ve kurumlar vergisinden muaf olanlar.

3. Bildirimin Şekli Elektronik ortamda gönderilecek kesin mizanların formatı Bakanlıkça belirlenmiş olup Tebliğ ekinde yayımlanmıştır.

4. Bildirim Verme Zamanı.Bildirim;

  • Gelir vergisi mükellefleri 1 Mart -31 Mart tarihleri arasında,
  • Kurumlar vergisi mükellefleri 1 Nisan – 30 Nisan tarihleri arasında,
  • Özel hesap dönemine tabi olanlar gv ve kv beyannamelerinin verilme süresi içinde,
  • Birleşme halinde birleşme beyannamesinin verilme süresi içinde,
  • Devir halinde devir beyannamesini verme süresi içinde,
  • Tam bölünmede,bölünme işlemine ilişkin kv beyannamesinin verilme süresi içinde,
  • Mükellefiyetin sona ermesi halinde beyanname verme süresi içinde,

elektronik ortamda verilecektir.Bildirimlerin verilmiş sayılması için onaylama

yapılması zorunludur,onaylama en geç,bildirimlerin verilmesi gereken ayın son günü

saat 24.00’e kadar tamamlanması gerekir.

5. Bildirimlerin Gönderilmesine İlişkin Esaslar

Elektronik ortamdaki bildirimler;Mükellef tarafından yerine getiriliyorsa, bildirimi düzenleyen kısmına mükellef bilgileri,bildirimdeki ymm kısmına,varsa ymm bilgileri,

YMM gerçekleştirilecekse,düzenleyen kısmına varsa smmm/sm ait bilgiler yazılacak; yoksa bu kısma,mükellef bilgileri,sm/smmm gerçekleştirilecek ise, bildirimi düzenleyen kısmına sm/smmm bilgileri,ymm kısmına ise varsa ymm bilgileri yazılacaktır.

6. Düzeltme İşlemleri: Hatalı olarak verilen bildirimler için düzeltme bildirimi verilmesi ve bu bildirimin de tüm bilgileri içermesi gerekmektedir.Düzeltme bildiriminin elektronik ortamda, kesin mizan bildiriminin verilme süresinden sonra verilmesi durumunda vuk 355 düzeltme bildirimlerine ilişkin hükümleri dikkate alınarak, bildirimi verme süresine bağlı olarak ceza uygulanacaktır.

7. Diğer Konular Vergi dairesi değişenler bildirimlerini,halen bağlı olunan vergi dairesinin mükellefi olarak göndereceklerdir.Bildirimlerini vermeyen,eksik,yanıltıcı bildirimde bulunan mükellefler hakkında VUK mük.355 md ye göre ö.usulsüzlük cezası kesilecektir.

Bilanço esasına tabi gv mükelleflerinin gv beyannamesi ekinde yer alan “Performans Derecelendirme Bildirimi” ve kurumlar vergisi beyannamesinin ekinde yer alan “Mali Bilgiler” bölümleri beyanname ekinden çıkartılmıştır.

Hiç yorum yok: