.

.

5 Kasım 2011 Cumartesi

Defter tasik de yeni uygulama!

Noterlerin yaptığı defter/belge onay işlemleri VUKGT 406 gereği 1/4/2011 den itibaren elektronik ortamda GİB'na bildirilmektedir.İşlemlerinin yoğunluğunun Aralıkda olduğu ve iş kaynağını ise muhasebecilerin daha önceden hazırlamış olduğu listelerin oluşturduğu bilinmektedir.Aralıkda yaşanmakta olan yoğunluğun hatasız, hızlı ve eksiksiz tamamlanabilmesi için, muhasebecilerin daha önce kağıt ortamında noterliklere getirdiği defter onay listelerini, bilgisayar ortamında girmeleri için gerekli çalışmalar tamamlanmıştır.Defter Onay listelerinin muhasebeciler tarafından bilgisayar ortamında oluşturulabilmesi için uygulama yazılımı, 'Muhasebeci Defter Bilgi Girişi' bölümünde TNBOnline web sayfası üzerinde hazırlanmış, 26.10.2011 tarihinde Bilişim Komisyonu noterliklerine pilot uygulamaya açılmıştır.Bu uygulamada muhasebeciler bir kereye mahsus noterliklerden "Kullanıcı Adı" ve "Şifre" alacaklardır. Burada bahsi geçen "Kullanıcı Adı" ya tüzel kişilik vergi numarası ya da muhasebecinin (gerçek kişi) TC Kimlik Numarası olacaktır. Kullanıcı adı ve şifre verme yazılımı hazırlanmış olup,10.11.2011 tarihinde Noterlerin/yetkilendirecekleri Noter personelinin kullanımına açılacaktır.Muhasebeciler almış oldukları "Kullanıcı Adı" ve "Şifre" ile TNBOnline Web sayfalarında 10.11.2011de yayınlanacak olan 'Muhasebeci Defter Bilgi Girişi' ekranından sisteme giriş yapacaklardır. Burada defter listelerini hazırlayabilecek, meşruhat ve liste dökümlerini alabileceklerdir.Defter listelerinin onaylanması için defter liste numaraları ile istedikleri noterde işlemlerini tamamlayabileceklerdir. Noterlik, muhasebeci tarafından kendisine getirilecek olan defter liste numarası ile Vezne tahakkuk bölümünde bulunan "İşlemler" - "Toplu Defter Sorgulama" menü seçeneğinden toplu makbuz kesebilecektir.Muhasebeciler hazırladıkları listelerini gelecek yıllardada bilgileri güncelleyerek kullanabileceklerdir.
Muhasebeci Defter Bilgi Girişi ve Sisteme Muhasebeci Kaydı (Muhasebecilere yetki ve şifre verilme işlemleri) sayfaları için hazırlanan Kullanım Kılavuzu 10.11.2011 den önce TNBOnline sayfalarında yayınlanacaktır.İşlemlerde sorun yaşanmaması için sistemin açılacağı 10.11.2011 tarihinden itibaren her noterliğin, muhasebecilere bilgi vererek sisteme tanıtması ve defter listelerini elektronik ortamda girmeleri hususunda bilgi vermeleri gerekmektedir.
Bilgi İşlem Müdürlüğü’ndeki yeni dönem bilgi sistemleri dönüşüm çalışmaları sürdürülmektedir.Çalışmalar,yeni yazılımlarının hazırlanması,iş sürekliliği için gerekli ağ altyapısının kurulması,yardım masasının yeniden yapılandırılması,bilgi güvenliği altyapısının kurulması başlıklarında devam etmektedir. Bunların dışında mevcut çalışan yazılımların desteği de sürdürülmektedir.
Yeni dönem yazılımlarının gerçekleştirme çalışmaları uluslararası yazılım geliştirme standartlarına (CMMI) uygun yürütülmektedir. Standartlara uyumluluk için altyapılar kurulmuş,çalışacak olan teknik personelin eğitimleri tamamlanarak yazılım geliştirme işlemleri başlatılmıştır.5000den fazla kullanıcısı olan yazılımların internet hattı olmadan da çalışabileceği tarzda bir altyapı hazırlanmaktadır.

Hiç yorum yok: