.

.

18 Ağustos 2015 Salı

BİREYSEL DENETİMDE EN AZ KAÇ DENETÇİ İLE DENETİM YAPILABİLİR? Ersin Yaşar


·       
KGK ile yaptığımız yazışmalar neticesinde, 2015 senesinde 3 Bağımsız Denetçi olarak KAYİK dışı şirketlerin denetimine başladık. 
·       
Yedek denetçi şartı aranmamaktadır. 3 kişilik bir denetim ekibi ile 2 yıl boyunca her yıl en az bir denetim yapmak koşulu ile, KAYİK denetimleri yapmaya hak kazana bilirsiniz. 
·       
Ben sorumlu denetçi sıfatı ile sözleşme yapıyorum ve ekibime 2 bağımsız denetçi daha ilave ediyorum. KGK sistemine denetim ekibi bilgilerini ,sözleşme ve diğer bilgileri sorumlu denetçi olarak yüklüyorum ve denetimin sorumluluğunu alıyorum. ekibin diğer üyeleri herhangi bir bildirim yapmıyor.
·       
Benim ve diğer Bağımsız Denetçi Üstatlarımın Büro faaliyetleri devam etmektedir, KGK açısından bir engel yoktur. Şahsi kanaatimce Bağımsız Denetim SMMM yada YMM A.Ş. şeklinde şirketleşmenin önü kapatılmalı, haksız rekabetin önü kesilmelidir. Bağımsız Denetim A.Ş. şeklinde kurulan şirketler başkaca bir faaliyette bulunmamalıdır. şirket ortakları ayrıca kurdukları şirketlerde, YMM yada SMMM hizmeti vermelidir.

·       
Şirketleşme konusunda dayatmalara karşıyım, öncelikle bireysel gruplaşma şeklinde müşteri portföyü oluşturulmalı ve sonrasına şirketleşilmelidir.

Hiç yorum yok: