.

.

1 Nisan 2014 Salı

Şirket ortağı ve SGK


 Daha önceden kurucu ortaklar da yönetim kurulu üyesi olmasalar bile sigortalı olmak zorundaydılar . Ancak 01.10.2008 tarihinde yapılan değişiklikle kurucu ortaklar artık sigortalı sayılmamaktadırlar. Anonim şirketlerin yönetim kurulu üyesi olan ortaklarının sigortalılıkları, yönetim kuruluna seçildikleri tarih itibariyle başlamaktadır. Yönetim kurulu üyesi olan ortakların sigorta bildirimi, şirket yetkililerince yönetim kurulu üyeliğine seçildikleri tarihten itibaren en geç onbeş gün içinde SGK' ya yapılmak zorundadır.
Örneğin, Bir anonim şirket 5 ortaklı olarak 01.01.2014 tarihinde kurulmuş olup, 05.01.2014 tarihinde yapılan genel kurul toplantısında ortaklardan 3 kişi yönetim kurulu üyeliğine seçilmiştir.
Yönetim kuruluna seçilen ortakların sigortalılığı 05.01.2014 tarihinde başlayacak ve şirket yetkilileri, yönetim kurulu üyesi ortakların SGK' ya bildirimini 19.01.1014 tarihine kadar yapmaları gerekecektir.

 ORTAKLIĞIN SONA ERMESİ VE BİLDİRİMİ;
Anonim şirketlerin yönetim kurulu üyesi olan ortaklarının sigortalılıkları yönetim kurulu üyeliklerinin bittiği tarihte sona ermektedir. Yönetim kurulu üyesinin üyelikten ayrılışı, şirket yetkililerince veya sigortalılarca en geç on gün içinde işten ayrılış bildirgesiyle Kuruma bildirilmelidir.
Örneğin, Bir anonim şirketin yönetim kurulu üyesi ortağı, ortaklıktan 01.05.2014 tarihinde ayrılması halinde, şirket yetkilileri veya ayrılan yönetim kurulu üyesi sigortalı ayrılışa ilişkin bildirgeyi 11.05.2014 tarihine kadar  SGK' ya vermek zorundadır.

 UYGULANACAK İDARİ PARA CEZASI;
Anonim şirketin yönetim kurulu üyelerinin, sigortalı giriş ve ayrılış bildirgesinin şirket yetkilileri tarafından yukarıda belirtilen sürelerde yapılmaması halinde şirkete, her bir ortak için ve her bir bildirge için birer asgari ücret tutarında idari para cezası uygulanmaktadır. İdari para cezasına esas asgari ücret cezanın uygulamasına neden belgenin verilmesi gereken sürenin son günündeki asgari ücrettir. Örneğin,  belgenin son verilme günü 01.01.2009 tarihi ise şirkete uygulanacak idari para cezasına esas asgari ücret 01.01.2009 tarihindeki asgari ücret olacaktır.
Mustafa Keskin.


Hiç yorum yok: