1) Anonim şirketlerde; Yönetim kurulu, temsil yetkisi olmayan yönetim kurulu üyesini
ya da
şirketlerinde hizmet akdi ile çalışan birini
ticari vekil veya diğer tacir yardımcı şeklinde
atamaları halinde,Türk Ticaret Kanunun yönetimin devri başlıklı 367 maddesine göre
hazırlayacakları iç yönergede görev tanımının açıkça belirtmeleri ve düzenlenen
bu iç yönergenin
tescil ve ilanın yapılmasını gerektiğini,Limited
Şirketlerde; şirket müdürleri,
şirkette hizmet akdi ile çalışanları sınırlı yetkiye sahip ticari vekil veya diğer tacir yardımcı
şeklinde atamaları halinde, Türk Ticaret Kanunun yönetimin devri başlıklı 367 maddesine
göre hazırlayacakları iç yönergede görev tanımının açıkça belirtmeleri ve düzenlenen bu
iç yönergenin tescil ve ilanın yapılmasını gerektiğini,
2) Anonim Şirketlerin;Yönetim Kurulu Karar Defterini,
Limited şirketlerin; Yönetim
Kurulu Karar Defteri kullanıyorlarsa, 2015 Yılı Ocak ayı sonuna kadar kapanış
tasdikinin yapılması gerektiğini,
3) Anonim ve Limited Şirketler; “Yevmiye Defterinin” kapanış tasdiklerini, 30 Haziran 2015 Tarihine kadar notere yaptırılmaları
gerektiğini,
4) Türk Ticaret Kanunu’nun 39. Maddesine istinaden fatura ve gider pusulalarında İşletmelerin sicil numarası, ticaret unvanı, işletmenin merkezi ile internet
sitesi kurma zorunluluğu var ise tescil edilen internet sitesi adresinin
gösterilmesi gerektiğini,
5) Anonim şirket ve Limited şirket Ortak ve yöneticilerinin
şirkete karşı belirli koşullar altında borçlanabileceklerini,
6) İşyeri Kira Ödemelerinizi BANKAYA yatırmak
zorunda olduğunuzu,
7) Sigortalı
çalışanınız varsa her ay muhasebeden gelen Sigortalı
Hizmet Listesini, bulundurmanız gerektiğini, ücret bordrosunu
ve ücret hesap pusulasını çalışanlarınızın imzalaması gerektiğini,
8) On ve fazlası işçi çalışan
işyerlerinde ücret ödemelerinin bankadan yapılacağını,
9) Satış yapılan her
gün yazarkasadan günlük z raporu ve ayın
son günü ise aylık z raporu almayı,
10) Sattığınız
malın işyerinizden başka bir yere sevkinde fatura düzenlemiş olsanız bile sevk
irsaliyesi düzenlemek ve mal ile birlikte (kargo şirketi ile gönderseniz
bile) sevk etmek zorunda olduğunuzu, Ancak Satış iş yeri teslimi ise faturada
bunu belirtmek koşulu ile sevk irsaliyesi düzenlemek zorunda olmadığınızı,
11) Verilen ve alınan çeklerin listeleri ve banka hesap
hareketlerini içeren ekstreleri ve kredi kartları sliplerini , pos gün sonu
raporlarını ve bankalardan gelen kredi kartı üye işyeri hesap özetlerini
muhasebe ye aylık evraklarla birlikte vermeyi,
12) Her ay mal ve hizmet alımı ve satımı yaptığınız kişi ve
şirketlerden Cari Hesap Ekstresi almayı, vermeyenleri ikaz ederek mutlaka
istemeyi,
13) Tüm evraklarınızı eksiksiz ve çok zaman geçirmeden muhasebeye teslim
etmeyi, geç gelme olasılığı olan
faturalarınız varsa önceden uyarmayı, acil olarak göndermelerini sağlamayı, zamanında
teslim edilmeyen evraklardan Ba Bs formlarının
bildirilmesinden doğabilecek sorumluluk size ait olduğunu, Yanlış ve eksik
bildirimde bulunmanın mali cezasının olduğunu,
14) Dönem
sonlarında işyerinizdeki emtiaları saymak,
tartmak, ölçmek suretiyle tespit etmeyi, (V.U.K.ilgili amir hükümlerine göre)
ve oluşturulan envanter listelerini mutlaka imzalı olarak
muhasebeye vermeyi,
15) Adres değişikliği, iştigal konusu değişikliği, kira kontratlarında
değişiklik, şube açılış ve kapanış işlemleri gibi, işlem ve değişiklikleri olay
gerçekleşmeden önce muhasebeye bildirmeyi, Aksi halde cezai işlemlere maruz kalabileceğinizi,
16) Bir ay içerisinde 8.000TL
ve üzerindeki alım faturalarını AÇIK
FATURA şeklinde düzenlettirmeyi,satış faturalarını AÇIK
FATURA şeklinde düzenlemeyi,bunların ödemelerini
mutlaka ÇEK, BANKA HAVALESİ ,EFT veya POSTA ÇEKİ ile
yapmayı veya tahsil etmeyi,
17) Firmanız anonim
yada limited şirketse alımlarınızda şahsi kredi kartınızı kesinlikle kullanmamayı ve
kullandırmamayı, Kullandığınız takdirde Kurumlar Vergisi
mevzuatına göre diğer şartlarla birlikte Örtülü Sermaye niteliği
kazanabileceğini, Örtülü Sermaye nedeniyle firmanız, vergi
idaresi karşısında açıklanması zor bir durumda kalabileceğini, Şirket borçları
ve çeşitli ödemeleri mutlaka şirket tarafından yapılması gerektiğini,
18) Firmanız
ortaklarının yakın akrabalarına, çalışanlarına, onların ve şirket ortaklarının ortak oldukları başka şirket ve
kurumlara ve buna benzer ilişkili kişilere yapılan mal ve hizmet satışlarında
diğer müşterilerinize uygulanan fiyat/ücreti uygulayarak fatura düzenlemeyi bu ilişkili kişilere emsal bedelin altında ve
üzerinde yapılan satışlar firmanızı örtülü kazanç durumuyla
karşı karşıya getirip vergi idaresinin firma kayıtlarını inceleme sonucunu
doğuracağı gibi bunun neticesinde de cezalı tarhiyat yapılmasına ve vergi
denetim elemanları tarafından cumhuriyet başsavcılığına suç
duyurusunda bulunması durumuyla karşı karşıya kalacağınızı,
19) Firmanızın banka
hesaplarından,başkaları için kredi-hatır çeki-pos cihazınızı kullanmamayı,bu
tip işlemlerinde firmanızı ve banka hesaplarınızı aracı olarak kullandırmamayı,
20)Firmanızın banka
hesaplarından şahsi ödeme ve tahsilâtlarınızı yapmamayı, firmanıza ait çekleri,
özel şahsi harcamalarınızda kullanmamayı,
21) Vergi Dairesi, SGK ve diğer
kurumlardan tebliğ edilen resmi yazıları ve bildirim zarflarını
üzerlerine tebliğ tarihini yazarak
anında muhasebeye iletmeyi,
22) İşçilerinizin işe giriş
tarihlerini işçi işe başlamadan EN GEÇ 1 GÜN ÖNCE muhasebeye
bildirmeyi,bildirimleri mutlaka bir yazı yada e-posta ile yapmayı, işçilerin
işten çıkış tarihini, aynı gün ve mutlaka bir yazı (E-posta da olabilir) ile muhasebeye bildirmeyi,
23) İşe aldığınız işçilerin
mutlaka PERSONEL ÖZLÜK
DOSYASINI imzalamalarını,gerekli olan belgeleri (ikametgâh,
nüfus cüzdan fotokopisi, diploma örneği, adli sicil kaydı, vukuatlı nüfus
cüzdan örneği, sağlık raporu ve 2 adet fotoğraf ) tamamlatmayı, istifa eden işçilerden İSTİFA ve İBRA DİLEKÇESİ almayı,
24) İşçi
çıkarmalarda işten çıkarılan işçi
kusurlu ise (işe geç gelme,işe gelmeme,hırsızlık, taciz v.b) durumu
mutlaka tutanakla tespit edip çıkarılan
işçiye ve şahitlere imzalatmayı ve böyle bir durumun mevcudiyeti halinde
mutlaka bizimle irtibat kurmayı,
25) Mevcut çalışan
işçileriniz ve daha sonra işe girecek olan tüm işçilere AİLE DURUM BİLDİRİMİ formunu
doldurtup (yıl içinde aile de durum değişikliğini de) en kısa zamanda
muhasebeye göndermeyi,
33) İşyerinizde Vergi Levhası bulundurmanız gerektiğini,
34) Yazar kasa
kullanıyorsanız Yazarkasa Levhasını mutlaka
görünür bir yere asmayı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder