.

.

8 Aralık 2014 Pazartesi

İŞKUR' dan İş Başı Eğitim programı

 İşbaşı eğitim programı; İşverenin kalifiye eleman bulmakta zorlandığı meslekte vasıfsız elemana kendi iş yerinde işi öğreten, kişiyi o alanda yetiştiren ve kişiye  meslek kazandıran bir uygulamadır. Bu programın  işverene herhangi bir maliyeti bulunmamakta ve işbaşı eğitim programı esnasında sigortalının giderleri Türkiye İş Kurumu tarafından karşılanmaktadır.
İşkur işyerinde bu program kapsamında çalıştırılan sigortalıya   günlük 25 TL ödeme yapmakta  ve genel sağlık sigortası, iş kazası ve meslek hastalığı primlerini ödemektedir
 Bu uygulama sayesinde  işveren aradığı nitelikte elemanı  herhangi bir maliyet olmadan bulurken vasıfsız olan sigortalı da vasıflı hale gelip meslek öğrenme imkanına kavuşmaktadır.
İşverenin İş Başı Eğitim programından faydalanmak için bazı şartlara uyması gerekir. Bu şartlar:
İşverenler için bu programdan uygulanma şartları şunlardır
·       İşyerinde en az 2 sigortalı çalışıyor olması gerekmektedir.
-10 ‘dan fazla çalışanı olan işverenler  bu program için çalışan sayın 1/10’u kadar katılımcı talep edebilmektedir.
·   İş arayanlar İçin İşbaşı eğitim programlarına katılabilme şartları şunlardır:
 - Türkiye İş Kurumuna kayıtlı işsiz olmak,
                     -  İşverenin birinci dereceden kan hısmı olmamak,
                     -  Öğrenci olmamak (açık öğretim veya ikinci öğretim öğrencileri başvurabilir)
                     - 15 yaşını tamamlamış olmak.
Bu şartları sağlayan her işveren ve iş arayan İŞKUR’daki  İş ve Meslek Danışmanıyla görüşüp programın detaylarını öğrenebilmektedir.
Bu uygulama kalifiye eleman yetiştirme sürecinde işverene büyük kolaylık sağlamakta ve istihdama katkıda bulunmaktadır.

Hiç yorum yok: